APOSTROF BV
+31 655 301301
PAUL@APOSTROF.NL


communicatie

Opvallen, kraakhelder en consistent in taal, toon en theologie

Ik ben van huis uit historicus, maar toch ben ik niet veel bezig met het verleden. Meer met verleiden. Communicatie dus. Communicatie wordt ingezet om iets gedaan te krijgen van of door anderen. Dat begint bij de positioneren. Wie zijn we, wat willen we, wie moet het weten en hoe gaan we het doen?

Uiteindelijk gaat het om de belofte. Het hart raken. Emotie is de brandstof van de boodschap. Een naam, folder, speech, slogan, boek, magazine, campagne, event, zeepkist, commercial, advertentie, (crisis)woordvoering, nieuwsbrief. En altijd evalueren, bijstellen, scherp houden, sturen op attitude.

Mooie klanten: DSM, Essent, Limburgse Werkgevers Vereniging, Gemeente Maastricht, Heineken, Stichting Trajekt, Belastingdienst, Floriade, Parkstad Limburg, Rijkswaterstaat, TEFAF, Provincie Limburg, Wereld Natuur Fonds, Xerox, LIOF, Libertel/Vodafone, Bonnefanten Museum, de samenwerkende VVV’s in Limburg, Orbis en OTTO Work Force.

Een klant
"Mijn complimenten voor de grote exposure in de media. Ik heb nog nooit iemand een mediacampagne zo snel en zo goed zien opvolgen!!!"

Libertelgevoel en OTTO-DNA
Libertel en OTTO Work Force springen er uit. Allebei onstuimige groeiers, product- en marktontwikkelaars. Communicatieve trendsetters, een maatschappelijke context en markant leiderschap. Bij Libertel was ik anderhalf jaar interim PR-manager en bij OTTO ben ik al 8 jaar communicatieadviseur. Bouwen aan sterke merken in de markt, met beide ook intern een grote eigenwaarde: het Libertelgevoel en het OTTO-DNA. In beide gevallen sprong ik aan boord net na de start. Bij Libertel de opening van het kantoor in Maastricht, de concurrentie met PTT-Telecom, de Stonesactie (let me whisper in your ear), managementrainingen, reclame. Bij OTTO de naam, relatiebijeenkomsten, persberichten, positionering, lobbying, veel in Polen geweest, persreizen, opening kantoor Wroclaw, jubileumfeest, slogans, salesacties, een boek, de magazines.

En verder; een greep:

Wereld Natuur Fonds: Internationale actie Globe of Hope

Gemeente Landgraaf: Begeleiden strategische visie Groeten Uit Landgraaf

Rijkswaterstaat: Communicatie Grensmaas en Maaswerken: Groen voor grind, een mooie ruil

Provincie Limburg: Communicatie Provinciaal Omgevingsplan Limburg: Liefde voor Limburg

Venloop: Naam en bobo-actie (maatpak met sportschoenen)

Essent: Productnaam Tunka

Maharishi beweging: Public Affairs klooster Sankt Ludwig

VVV Limburg: bedenken hartje in campagne Limburg, liefde voor het leven

Bonnefanten: Communicatie tentoonstelling Breughel, actie Je komt er rijker vandaan

Xerox: Speechwriting

LWV: Positioneringscampagne Wij houden van aanpakken

DSM: Interne campagne compliance

Toon Hermans Huis Maastricht: Herpositionering

Provincie Limburg: Organisatie werkbezoek Gouverneur

Heineken: Strategisch advies Limburgse positionering Brand Bier

Rabobank: Interne communicatie 

Trajekt: Slogans en campagnes: Iets betekenen voor mensen

Belastingdienst: Interne campagne

Floriade: concept Limburg paviljoen 2002

Vodafone: Interim PR-manager

Kobalt: masterclass communicatie

Eneco: Salesactie met video

RO Groep: copywriting

VVD: verkiezingscampagne PS 2008: Minder Provincie, Meer resultaat

LIOF: Limburg ventures, Heartbeat Euregio en Famous Factory Land

Satijn: relatie-actie: Jonge honden en oude rotten

Orbis Medisch en Zorgconcern: crisiscommunicatie

Euregio: slogan en herpositionering: Je wereld wordt groter

Harrah’s: PR en public affairs vestiging casino Maastricht

Meulen: nieuwe naam: Meulen Bouw ipv Meulen Weert

Gemeente Sittard-Geleen: Operatie Bottleneck

KLM: interne campagne Ministerie van Luchtverplaatsing

Parkstad Limburg: communicatie samenwerking: Op hete kolen

MECC: positioneringscampagne Kwestie van Gevoel

Licom: public affairs en management coaching

Spaans Gouvernement: positionering en campagne Spaans Benauwd

Gemeente Heerlen: Ontwikkeling stadsvisie

Dynafix: communicatieadvies

Sandd: Lobbying liberarisering postwet (don’t postpone)

Beaumont: Herpositionering

TEFAF: Herpositionering PAN: Topstukken uit de Lage Landen

Regiobranding Zuid-Limburg: Organisatie persreis

Schildersbedrijf Wessels: Dat ziet er goed uit

Eurotop Maastricht: Promotiecampagne Maastricht Europe 1992

Gemeente Heerlen; Operatie Hartslag (naam)

Autobedrijf Ploemen: LED-boarding MVV: nacompetitie komt zonneschijn

C'Magne: Nieuwe werkomgeving: We hebben er genoeg van

Purple ID: positionering Identity coaching

Samenwerkingsverband Euregionaal onderwijs: Kennis maken

 


 


<
Campagne uitzendbureau
<
Eurotop jubileumactie
<
Soms te gewaagd voor klant
<
Advertentie OTTO Polen
<
Advertentie OTTO Engeland
<
Vriend en collega Fons (even Apeldoorn bellen) Bruijs
<
Toon Hermans Huis Maastricht
<
Evenementenbureau
<
VVV-campagne
<
Kerstsfeer en Winterpret
<
Kip ik heb je