communicatie
Opvallen, kraakhelder en consistent in taal, toon en theologieIk ben van huis uit historicus, maar toch ben ik niet veel bezig met het verleden. Meer met verleiden. Communicatie dus. Communicatie wordt ingezet om iets gedaan te krijgen van of door anderen. Dat begint bij de positioneren. Wie zijn we, wat willen we, wie moet het weten en hoe gaan we het doen?
Uiteindelijk gaat het om de belofte. Het hart raken. Emotie is de brandstof van de boodschap. Een naam, folder, speech, slogan, boek, magazine, campagne, event, zeepkist, commercial, advertentie, (crisis)woordvoering, nieuwsbrief. En altijd evalueren, bijstellen, scherp houden, sturen op attitude.
Mooie klanten: DSM, Essent, Limburgse Werkgevers Vereniging, Gemeente Maastricht, Heineken, Stichting Trajekt, Belastingdienst, Floriade, Parkstad Limburg, Rijkswaterstaat, TEFAF, Provincie Limburg, Wereld Natuur Fonds, Xerox, LIOF, Libertel/Vodafone, Bonnefanten Museum, de samenwerkende VVV’s in Limburg, Orbis en OTTO Work Force.
Een klant
"Mijn complimenten voor de grote exposure in de media. Ik heb nog nooit iemand een mediacampagne zo snel en zo goed zien opvolgen!!!"
Libertelgevoel en OTTO-DNA
Libertel en OTTO Work Force springen er uit. Allebei onstuimige groeiers, product- en marktontwikkelaars. Communicatieve trendsetters, een maatschappelijke context en markant leiderschap. Bij Libertel was ik anderhalf jaar interim PR-manager en bij OTTO ben ik al 8 jaar communicatieadviseur. Bouwen aan sterke merken in de markt, met beide ook intern een grote eigenwaarde: het Libertelgevoel en het OTTO-DNA. In beide gevallen sprong ik aan boord net na de start. Bij Libertel de opening van het kantoor in Maastricht, de concurrentie met PTT-Telecom, de Stonesactie (let me whisper in your ear), managementrainingen, reclame. Bij OTTO de naam, relatiebijeenkomsten, persberichten, positionering, lobbying, veel in Polen geweest, persreizen, opening kantoor Wroclaw, jubileumfeest, slogans, salesacties, een boek, de magazines.
En verder; een greep:
Wereld Natuur Fonds: Internationale actie Globe of Hope
Gemeente Landgraaf: Begeleiden strategische visie Groeten Uit Landgraaf
Rijkswaterstaat: Communicatie Grensmaas en Maaswerken: Groen voor grind, een mooie ruil
Provincie Limburg: Communicatie Provinciaal Omgevingsplan Limburg: Liefde voor Limburg
Venloop: Naam en bobo-actie (maatpak met sportschoenen)
Essent: Productnaam Tunka
Maharishi beweging: Public Affairs klooster Sankt Ludwig
VVV Limburg: bedenken hartje in campagne Limburg, liefde voor het leven
Bonnefanten: Communicatie tentoonstelling Breughel, actie Je komt er rijker vandaan
Xerox: Speechwriting
LWV: Positioneringscampagne Wij houden van aanpakken
DSM: Interne campagne compliance
Toon Hermans Huis Maastricht: Herpositionering
Provincie Limburg: Organisatie werkbezoek Gouverneur
Heineken: Strategisch advies Limburgse positionering Brand Bier
Rabobank: Interne communicatie
Trajekt: Slogans en campagnes: Iets betekenen voor mensen
Belastingdienst: Interne campagne
Floriade: concept Limburg paviljoen 2002
Vodafone: Interim PR-manager
Kobalt: masterclass communicatie
Eneco: Salesactie met video
RO Groep: copywriting
VVD: verkiezingscampagne PS 2008: Minder Provincie, Meer resultaat
LIOF: Limburg ventures, Heartbeat Euregio en Famous Factory Land
Satijn: relatie-actie: Jonge honden en oude rotten
Orbis Medisch en Zorgconcern: crisiscommunicatie
Euregio: slogan en herpositionering: Je wereld wordt groter
Harrah’s: PR en public affairs vestiging casino Maastricht
Meulen: nieuwe naam: Meulen Bouw ipv Meulen Weert
Gemeente Sittard-Geleen: Operatie Bottleneck
KLM: interne campagne Ministerie van Luchtverplaatsing
Parkstad Limburg: communicatie samenwerking: Op hete kolen
MECC: positioneringscampagne Kwestie van Gevoel
Licom: public affairs en management coaching
Spaans Gouvernement: positionering en campagne Spaans Benauwd
Gemeente Heerlen: Ontwikkeling stadsvisie
Dynafix: communicatieadvies
Sandd: Lobbying liberarisering postwet (don’t postpone)
Beaumont: Herpositionering
TEFAF: Herpositionering PAN: Topstukken uit de Lage Landen
Regiobranding Zuid-Limburg: Organisatie persreis
Schildersbedrijf Wessels: Dat ziet er goed uit
Eurotop Maastricht: Promotiecampagne Maastricht Europe 1992
Gemeente Heerlen; Operatie Hartslag (naam)
Autobedrijf Ploemen: LED-boarding MVV: nacompetitie komt zonneschijn
C'Magne: Nieuwe werkomgeving: We hebben er genoeg van
Purple ID: positionering Identity coaching
Samenwerkingsverband Euregionaal onderwijs: Kennis maken






.jpg)














